Հաշմանդամները հավաստագիր ստանալու համար երկու օր հերթ են կանգնել․ նախարարության «թաքուն» նպատակները

ՀԵՏԵՎԵՔ ՄԵԶ Telegram-ՈՒՄ

Այն, որ Հայաստանում հաշմանդամություն ունեցող անձանց մատչելիության խնդիրները լուծելու ուղղությամբ համակարգային աշխատանք չի տարվում, դա վաղուց հայտնի փաստ է: Բայց վերջերս մի քանի փոփոխություներ արվեցին, որոնց արդյունքում հաշմանդամներին լսողական սարք կամ սայլակ հատկացնելը շահառուների համար իսկական գլխացավանք է դարձել:

«Ժողովուրդ» օրաթերթը շաբաթներ առաջ գրել էր, որ շահառուների մի մասը իր հասանելիք լսողական սարքերը պետք է ստանար դեռեւս օգոստոսին, սակայն չէր ստացել: Պատճառը նոր կարգն էր, որի մասին որոշումը կառավարության կողմից ընդունվել էր սեպտեմբերի 7-ին: Ըստ այդ նոր կարգի` շահառուներին հաշմանդամի սայլակ եւ լսողական սարք տրամադրվում է պետական հավաստագրերի հիման վրա:

Նշենք, որ պետական հավաստագրերի տրամադրման, դրանց գնային արժեքի որոշման կարգը եւ պետական հավաստագրի ձեւը սահմանում է կառավարությունը: Իսկ հավաստագրի տրամադրման գործընթացն իրականացնում է «Հանգրվան» ՊՈԱԿ-ը: Իսկ հավաստագրի ամբողջ գաղափարն այն է, որ անձը կարողանա ընտրել իր համար համապատասխան վերականգնողական պարագա հարմար վայրից: Այսինքն` որակավորված կազմակերպությունը պետք է ունենա շենքային մատչելի պայմաններ` հաշմանդամություն ունեցող անձանց ազատ տեղաշարժը ապահովելու համար:

«Ժողովուրդ» օրաթերթը տեղեկացավ, որ մոտ երկու շաբաթ է` հավաստագրերը տրամադրվում են քաղաքացիներին: Սակայն խմբագրությունը արդեն մի քանի օր է, ինչ դժգոհություններ է ստանում այն մասին, որ հավաստագրերի տրամադրման վայրը նախ շատ հեռու է` Թբիլիսյան խճուղի 3/14, բացի այդ՝ շենքային պայմանները տեղաշարժվելու խնդիր ունեցող մարդկանց համար` անբավարար: «Ժողովուրդ»-ին զանգահարած քաղաքացիները տեղեկացրին, որ իրենք մեծ դժվարությամբ են գտնում «Հանգրվան» ՊՈԱԿ-ի գրասենյակ` հավաստագիր ստանալու համար: «Երկհարկանի շենքի նկուղային հարկում են տրամադրում հավաստագիրը, ճիշտ է՝ սալապատված է, պատերը՝ ներկված, բայց օդի պակաս են մարդիկ զգում: Հետո հերթերը շատ են, մեծ: Իսկ մարդկանց սպասարկում է մեկ հոգի, որը չի հասցնում, եւ հերթեր են գոյանում»,- մեզ հետ զրույցում դժգոհեց տիկին Սիլվան:
Նկատենք, որ հավաստագիր ստանալու համար Երեւան են գալիս նաեւ ՀՀ տարբեր մարզերից: Եւ եղել են քաղաքացիներ, որոնք հավաստագիր ստանալու համար երկու օր հերթ են կանգնել: Նրանց մեծ մասը անգամ գնացել է մարզ՝ իր համայնք, ապա հաջորդ օրը կրկին, մի կերպ վերադարձել:

Դժգոհող քաղաքացիներից մեկն էլ «Ժողովուրդ»-ի հետ զրույցում զայրացած նկատեց. «10 հատ աթոռ կար տեղադրված, որոնք քիչ էին: Ես այդ մասին ասացի աշխատողներից մեկին, անունը Ֆելիքս էր, բայց նա շրջվեց ու ասաց` հիմա այսքանն է: Այնտեղ մեծ մասը կանգնած էին: Չէ՞ որ հաշմանդամություն ունեցող մարդիկ են, մեծ մասը` ծեր, ձեռնափայտով»,- դժգոհեց մեզ դիմած թոշակառուներից մեկը: Ի դեպ, վերջինս հավաստագիր ստանալու համար առավոտյան 11:00-ից սպասել է մինչեւ 16:00-ի սահմանները:

ՀՀ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարության հաշմանդամների բաժնի գլխավոր մասնագետ Հայկ Մկրտչյանը «Ժողովուրդ»-ի հետ զրույցում, անդրադառնալով բարձրացված դժգոհություններին, ասաց, որ կազմակերպման հետ կապված այդ ռիսկերը գնահատվել են: «Այդ ռիսկերը գնահատելով՝ մենք «Հանգրվան» ՊՈԱԿ-ից քաղաքացիներին նաեւ հեռախոսահամար էինք տալիս եւ խնդրում էինք, որպեսզի հավաստագիր ստանալու նպատակով ՊՈԱԿ մոտենալուց առաջ նախապես զանգահարեն եւ հստակ օր կամ ժամ պայմանավորվեն: Չեմ բացառում, որ կարող են լինել նմանատիպ դեպքեր: Այդ հարցը նախարարությունում մի քանի օր առաջ քննարկվում էր, մասնավորապես շենքի, տրանսպորտի հետ կապված հարցերը», – պարզաբանեց Մկրտչյանը:

Նա նաեւ տեղեկացրեց, որ Երեւանի քաղաքապետարանի հետ քննարկվում է տվյալ հասցեով երթուղի ավելացնելու հարցը: «Կամ մի քանի մկրոավտոբուսներ պետք է այդ տարածքով անցնեն, որպեսզի տարեց, հաշմանդումություն ունեցող մարդկանց համար հեշտ լինի հասնել տվյալ վայրը: «Հանգրվան» ՊՈԱԿ-ը, որը կառավարության որոշմամբ պետք է այդ ծառայությունը մատուցի, իրենց շենքային պայմանները կոնկրետ հիմա այդ տարածքում է: Այսինքն՝ հնարավորությունը այս պահին այդ շենքային պայմաններն են: Մենք այդ թեմայով բողոքներ չենք ստացել, բայց չեմ բացառում, որ նման դեպքեր կլինեն»,- նշեց Հայկ Մկրտչյանը:

Այս նոր կարգի կիրարկումն ինքնին բազմաթիվ հարցերի տեղիք է տալիս: Տրամաբանությունը ենթադրում է, որ ՀՀ կառավարությունը ամեն ինչ պետք է աներ, որպեսզի հաշմանդամների եւ թոշակառուների համար հեշտ լիներ լսողական սարքեր եւ սայլակներ ստանալ: Այլ կերպ ասած՝ գործընթացը այնպես կազմակերպեին, որպեսզի այն հնարավորինս մոտ լիներ շահառուներին: Սակայն հակառակ պատկերն ունենք: Ստեղծված իրավիճակում տպավորություն է ստեղծվում, որ կառավարության պատասխանատուներն ամեն ինչ անում են, որպեսզի հաշմանդամները հրաժարվեն հավաստագրեր ստանալու մտքից ու տանից դուրս չգան կամ էլ իրենց միջոցների հաշվին գնեն լսողական սարք կամ սայլակ: Արդյունքում՝ ՀՀ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարար Արտեմ Ասատրյանը տարեվերջին կկարողանա հայտարարել, որ բյուջետային միջոցները խնայվել են:

Սյունէ Համբարձումյան




Լրահոս