Երկրների ցանկն ըստ ճանապարհատրանսպորտային պատահարների
Հետևյալ ցանկը դասակարգում է երկրները՝ ըստ ճանապարհատրանսպորտային պատահարների զոհերի թվի: Տրված են նաև 100000 բնակչին բաժին ընկնող ճանապարհատրանսպորտային պատահարների և 100000 մոտոհրաձգային տրանսպորտային միջոցների հաշվով զոհերի թիվը։ Շարժիչային տրանսպորտային միջոցները ներառում են մարդատար ավտոմեքենաներ, ծանր տրանսպորտային միջոցներ, ինչպիսիք են բեռնատարները և ավտոբուսները, և երկանիվ մեքենաները, ինչպիսիք են մոտոցիկլետները կամ սկուտերները:
Ըստ առանձին երկրների պաշտոնական տվյալների՝ 2016 թվականին աշխարհում ճանապարհներին մահացել է 629 365 մարդ։ Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների զոհերի ընդհանուր թիվը ԱՀԿ-ի գնահատմամբ կազմում է 1,323,666:
Աշխարհում ճանապարհատրանսպորտային պատահարների զոհերի թվով ամենամեծ թվով երկիրը Հնդկաստանն է ՝ 150,785 մարդ: ԱՀԿ-ի հաշվարկներով՝ 299 091 մարդ է զոհվել։
Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների զոհերի թիվը 100,000 բնակչի հաշվով լավ ցույց է տալիս այն երկրի մասին, որտեղ ամենավտանգավոր է ճանապարհին գտնվելը: Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների մահացության ամենաբարձր ցուցանիշն ունեցել է Լիբերիան ՝ 35,9 մահ 100,000 բնակչի հաշվով։ Ճանապարհին մահանալու հավանականության համեմատ Լիբերիայում մոտ 9 անգամ ավելի վտանգավոր էր, քան Գերմանիայում : ԱՄՆ- ում մոտ 3 անգամ ավելի վտանգավոր էր, քան Գերմանիայում։ Մյուս կողմից, Գերմանիայում մոտ 1,3 անգամ ավելի վտանգավոր էր, քան Մեծ Բրիտանիայում ։ Աշխարհում ամենացածր արժեք ունեցող երկիրը Սան Մարինոն է, որտեղ 2016 թվականին ճանապարհատրանսպորտային պատահարների հետևանքով զոհեր չկան։
Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների զոհերի թիվը 100,000 մոտոհրաձգային տրանսպորտային միջոցների համար տեղեկատվություն է տրամադրում տրանսպորտային միջոցների և ճանապարհների անվտանգության, վարելու հմտությունների և վարորդների ռիսկի դիմելու պատրաստակամության, ինչպես նաև փրկարարական ենթակառուցվածքի և դժբախտ պատահարների բժշկության որակի մասին: Գայանայում և Տոգոյում յուրաքանչյուր 120 մոտոհրաձգային մեքենային գրանցվում է մեկ մահացու դեպք, Գերմանիայում այդ ցուցանիշը կազմում է մոտ 17,000 մեքենա մեկ մահվան դեպքում:
2016 թվականին Գերմանիայում ճանապարհատրանսպորտային բոլոր մահերի 48%-ը եղել են վարորդներ, 19%-ը՝ մոտոցիկլավարներ կամ մոտոցիկլետների վարորդներ, 15%-ը՝ հետիոտներ, 6%-ը՝ չճշտված անցորդներ և 12%-ը՝ հեծանվորդներ։ Համաշխարհային մասշտաբով դա կազմել է ավտոմեքենաների վարորդների 38%, մոտոցիկլետների կամ սկուտերների 20%-ը, հետիոտների 26%-ը, չճշտված հետիոտների 11%-ը և հեծանվորդների 5%-ը: Ընդհանուր առմամբ, ճանապարհատրանսպորտային բոլոր զոհերի 77%-ը տղամարդիկ էին: Մահվան դեպքերի մեծ մասը տեղի է ունեցել ցածր և միջին եկամուտ ունեցող երկրներում, մինչդեռ այդ ցուցանիշը շատ ավելի ցածր է եղել հարուստ երկրներում՝ ավելի լավ պաշտպանվածության և ենթակառուցվածքների շնորհիվ: Գերմանիան , Ավստրիան և Շվեյցարիան աշխարհի ամենաբարձր ճանապարհային անվտանգությամբ երկրներից են։
Ճանապարհատրանսպորտային պատահարները աշխարհում մահացության ութերորդ հիմնական պատճառն են՝ առաջ ՁԻԱՀ-ից , տուբերկուլյոզից և փորլուծային հիվանդություններից :
Ամբողջ տեղեկատվությունը բխում է Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության Ճանապարհային անվտանգության 2018 թվականի զեկույցից և վերաբերում է 2016թ.-ին: Հարկ է նշել, որ որոշ տեղեկություններ բխում են գնահատականներից կամ թարմացումներից, և կարող են լինել ազգային տարբերություններ ճանապարհատրանսպորտային պատահարների սահմանման մեջ: Օրինակ՝ Չինաստանը պաշտոնապես հայտնում է 2016 թվականին ճանապարհատրանսպորտային 58,022 մահվան մասին, մինչդեռ ԱՀԿ-ն գնահատում է 256,180 մահ: Ստորև բերված աղյուսակում ներկայացված թվերը հիմնված են առանձին երկրներում պատասխանատու անձանց պաշտոնական տեղեկատվության և Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության գնահատականների վրա:
Գարո Բոյաջյան, սփյուռքահայ