ԿԼԻՆԻ ԱՅՆՊԵՍ, ԻՆՉՊԵՍ ՑԱՆԿԱՆՈՒՄ ԷՐ ՀԷՑ-Ը

ՀԵՏԵՎԵՔ ՄԵԶ Telegram-ՈՒՄ

Այսպիսով՝ ՀՀ հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովը երեկ իր կայքում հրապարակեց սպառողներին մատակարարվող էլէներգիայի սակագինը բարձրացնելու վերաբերյալ «Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր» ընկերության կողմից ներկայացված հայտի վերաբերյալ կայացվելիք որոշման նախագիծը: Ասել է թե՝ որոշումը կայացված է:

Ըստ այդմ, ՀԾԿ հանձնաժողովը մտադիր է հունիսի 17-ի իր նիստում հաստատել մի որոշում, ըստ որի՝ 0,38 կՎ լարմամբ սնվող սպառողների (այդ թվում` բնակչության) համար էլէներգիայի ցերեկային սակագինը կդառնա 48.78 դրամ/կՎտժ, իսկ գիշերային սակագին` 38.78 դրամ/կՎտժ: 110 կՎ լարմամբ սնվող սպառողների համար ցերեկային սակագին` 37.28 դրամ/կՎտժ եւ գիշերային սակագին` 33.28 դրամ/կՎտժ, 35 կՎ լարմամբ սնվող սպառողների համար ցերեկային սակագին` 39.78 դրամ/կՎտժ եւ 35.78 դրամ/կՎտժ գիշերային սակագինը, 6 (10) կՎ լարմամբ սնվող սպառողների համար ցերեկային սակագին` 45.78 դրամ/կՎտժ, իսկ գիշերայինը` 35.78 դրամ/կՎտժ:
Նախագծին կից հավելվածում ՀԾԿՀ-ն ներկայացրել է իր կողմից հաշվարկված սակագնի հաշվարկները: Ըստ այդմ, ՀԷՑ-ի կողմից ներկայացված հայտում ընկերության պահպանման ծախսերը կազմել էին 39 միլիարդ 597 մլն դրամ, իսկ ըստ ՀԾԿՀ-ի հաշվարկներով այն կազմելու է 13 մլրդ դրամով պակաս: Մարժան, այսինքն՝ ամեն մի կՎտ/ժ-ից ՀԷՑ-ի օգուտը կազմելու է 16,13 դրամ: Սակագնում ներառված ծախսերը եւ շահույթը, ըստ ՀԾԿ հանձնաժողովի հաշվարկների, պետք է կազմեն 74 մլրդ 491 մլն դրամ: ՀԾԿ հանձնաժողովը ՀԷՑ-ի ծախսերից կոնկրետ աշխատավարձի մասով հատկացումները կրճատել է 3 մլրդ 879 մլն դրամով: Ըստ ՀԷՑ-ի՝ իր աշխատակիցների միջին աշխատավարձը պետք է լինի 240 հազար դրամ, ՀԾԿՀ-ն առաջարկում է 200 հազար դրամ տարբերակը: Նյութերի վրա կատարվելիք ծախսերը 8 մլրդ 39 մլն-ից հանձնաժողովը իջեցրել է 2 մլրդ 676 մլն դրամի, այսինքն՝ կրճատումը կազմել է 5 միլիարդ 363 մլն դրամ: Նորոգման ծախսերը կրճատվել են 752 մլն դրամով եւ այսպես շարունակ:
Ավտոմեքենաների վարձակալության աղմուկ հանած ծախսերը ՀԾԿ հանձնաժողովը կրճատել է կիսով չափ` 103 մլն դրամից դարձնելով 52 մլն դրամ, իսկ անշարժ գույքի վարձակալության համար նախատեսված ոչ պակաս աղմկոտ ծախսերից 127 մլն դրամը կրճատվել է: Ներկայացված թվերն ուսումնասիրելիս կրկին հարցերի մի շարքը շարունակում է օդում կախված մնալ: Մասնավորապես, մի քանի տասնյակ հազար դոլար աշխատավարձ ստացող ՀԷՑ-ի տնօրինության ծառայողական ավտոմեքենաների վարձակալությունն ու սպասարկումն ինչո՞ւ պետք է ներառվի սակագնում, ինչպես որ արված է, կամ նրանց բջջային հեռախոսի ծախսը ինչո՞ւ պետք է ներառվի սակագնի մեջ, կամ ինչ է նշանակում խորհրդատվական ծախսեր, ինչո՞ւ պետք է դրա համար սպառողը վճարի: Ինչո՞ւ պետք է սպառողը վճարի անհասկանալի նպատակներով ինչ-որ ադմինիստրատիվ շինությունների վարձակալության համար: Այս շարքը կարելի է շատ երկար շարունակել, եւ կասկածից վեր է, որ ցանկության դեպքում ՀԷՑ-ի ծախսերը կարելի է այնքան կրճատել, որ ոչ միայն սակագինը բարձրացնելու կարիք չէր առաջանա, այլ նաեւ խնայված միջոցներով հնարավոր կլիներ ընկերության պարտքերը փակել: Բայց, դե, այդ դեպքում ՀԷՑ-ի տնօրինությանը եւ նրանց հետ «փայ» մտած ՀՀ պաշտոնյաներին գողանալու բան չէր մնա:
Ի դեպ, նույն՝ հունիսի 17-ի նիստում ՀԾԿՀ-ն նախատեսում է հաստատել էլէներգիա արտադրող խոշոր ընկերությունների սակագները: Ինչպես հայտնի է՝ բոլորը դիմել էին սակագնի բարձրացման համար: Նրանցից միայն «Հայաստանի ատոմային կայանի» դեպքում է ՀԾԿՀ-ն սակագնի բարձրացումը պատրաստվում մերժել, դեռ մի բան էլ գործողը որոշ չափով կիջեցնեն: Իսկ «Հրազդան ՋԷԿ-ի», « Հրազդան ՋԷԿ-ի 5-րդ բլոկի», «Երեւան ՋԷԿ»-ի, Սեւան-Հրազդան Կասկադի սակագների բարձրացման հայտերը կբավարարվեն:
Ակնհայտ է, որ ՀԾԿ հանձնաժողովը միայն պետական սեփականություն հանդիսացող ՀԱԷԿ-ի դեպքում է համարձակվել ոչ ասել, իսկ ռուսական սեփականություն հանդիսացող ՋԷԿ-երի եւ Սեւան-Հրազդան կասկադի դեպքում ոնց ասել են, այդպես էլ կվարվի:
Հ.Գ. Ի դեպ, ինչպես հայտնի է՝ հունիսի 19-ին էլէներգիայի թանկացման դեմ մեծ երթ է նախատեսված: ՀՀ իշխանությունները փաստացի փորձում են իրադարձությունները արագացնել, որպեսզի թույլ չտան, որ բողոքի ալիքը գնալով ավելի ծավալվի:

ՎԱՀԱԳՆ ՀՈՎԱԿԻՄՅԱՆ

 

 

 
ԻՆՉՔԱ՞Ն ԺԱՄԱՆԱԿ ՀԵՏՈ ԿՏԵՍՆԵՆՔ 12-ԱՄՅԱ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԱՌԱՎԵԼՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

Շվեդիայի կրթության եւ հետազոտությունների նախարար Հելեն Հելմարկ Կնուտսոնը «ժողովուրդ»-ի հետ զրույցում կարեւորել է կրթական համակարգի միջազգայնացման խնդիրը:

-Հայաստանում շատերը դեմ էին 12-ամյա կրթությանը, անգամ մեր որոշ պատգամավորներ սուր քննադատությամբ հանդես եկան կրթության նման ձեւաչափի անցման կապակցությամբ: Այնուամենայնիվ, ինչո՞ւ է ԵՄ-ն հորդորում Հայաստանին անցնել 12-ամյա կրթական համակարգին:
-Դա բոլոնյան գործընթացի մի մասն է: Դուք պետք է կրթական համակարգ ունենաք, որը կհամապատասխանի այդ գործընթացում ներգրավված եվրոպական կրթական տարածքի երկրների կրթական համակարգին: Կարծում եմ՝ դա չափազանց կարեւոր քայլ էր, եւ եվրոպական երկրներն աջակցում են ձեզ՝ զարգացնելու ձեր կրթական համակարգը:
-Բայց մի՞թե կարծում եք, որ Հայաստանը կարիք ուներ 12-ամյա կրթության անցմանը: Չէ որ տասնամյա կրթական համակարգով եւս Հայաստանը կրթության առումով առաջատար էր, մեր ուսանողները կարողանում էին իրենց ուսումը շարունակել աշխարհի լավագույն բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում, եւ, ըստ էության, 12-ամյա կրթական համակարգը Հայաստանում այդքան էլ չի բարձրացրել կրթության որակը:
-Ինձ համար չափազանց դժվար է պատասխանել Ձեր այս հարցին: Սակայն Շվեդիան եւս կողմ է այն տեսակետին, որ բոլոր երկրները 12-ամյա կրթություն ունենալու կարիք ունեն, քանի որ մենք տեսնում ենք, որ երիտասարդների շարքում գործազրկության մակարդակը բարձր է: Կարծում եմ՝ 12-ամյա կրթությունն այս առումով չափազանց կարեւոր է: Սա նաեւ կնպաստի բուհերի միջազգայնացման խնդրին ու կնպաստի միջբուհական համագործակցության եւ ուսանողների փոխանակման ծրագրերին:
-Իսկ ինչպե՞ս կարող է նպաստել 12-ամյա կրթությունը երիտասարդության շարքում գործազրկության նվազեցմանը:
-Կարծում եմ՝ աշխատանքային կյանքն այսօր ու վաղը պահանջում է ոչ միայն բարձրագույն կրթություն, այլ նաեւ՝ որակյալ միջնակարգ կրթություն, որն էլ ապահովում է 12-ամյա կրթությունը:
-Իսկ ի՞նչ եք կարծում՝ ինչքան ժամանակ անց Հայաստանում կկարողանանք տեսնել 12-ամյա կրթության առավելությունները:
-Այդքան էլ վստահ չեմ կարող ասել: Դրա համար, ինչ խոսք, որոշ ժամանակ կպահանջվի: Սակայն չափազանց կարեւոր է, որպեսզի յուրաքանչյուր երիտասարդ ունենա լավ կրթություն եւ հնարավորություն՝ շարունակելու իր կրթությունը բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում:

Զրուցեց ՏԱԹԵՎ ՖՌԱՆԳՅԱՆԸ

 

 

 
ԿԱԹԸ՝ ՋՐԻՑ ԿՐԿՆԱԿԻ ԷԺԱՆ
Նոյեմբերյանի տարածաշրջանի սահմանամերձ Ոսկեպարում գյուղացիներից կաթ են ընդունում 2 ձեռներեց՝ Կոթի գյուղի մի բնակիչ եւ ոսկեպարցի մի գործարար: Նրանք ոսկեպարցիներից կաթն ընդունում են լիտրը 120 դրամով: Ոսկեպարցիները, սակայն, «Ժողովուրդ»-ին հայտնեցին, որ հաջորդ ամիս կաթի ընդունման գինը նվազելու է 20 դրամով: Այդ մասին տեղեկացրել է կաթ ընդունողներից մեկը: Անասնատերերը դժգոհում են, որ կովերը պահելու, կթելու չարչարանքն է մնում, իսկ եկամուտ իրենք չեն ունենում: Մինչդեռ անասնապահները ձմռան սեզոնին` գրեթե 6 ամիս, կովերին պահում են գոմերում` կերակրելով թանկ անասնակերով: Ու թե եկամուտ էլ պիտի ունենային, ամռան այս մի քանի ամիսներին վաճառվող կաթից պիտի լիներ, այն էլ, փաստորեն, ցածր գնով պիտի վաճառեն: Նոյեմբերյանի տարածաշրջանում, այդ թվում՝ Ոսկեպարում, պլաստմասսե տարայով մեկ լիտր «Ջերմուկը» վաճառվում է 250 դրամով: Հանքային, գազավորված ջուրը ավելի քան կրկնակի թանկ է անաղարտ բնության մեջ պահած կովերի կաթից: Իհարկե, վաճառվող հանքային ջրի գնի մեջ ներառված են նաեւ տարայի արժեքը, հարկերը, բանվորի աշխատավարձը, ամորտիզացիոն ծախսը եւ այլն: Սակայն հանքային ջրի եւ կաթի գների նման տարբերությունը աբսուրդի է նման: Ուշագրավ է, որ խանութներում վաճառվող կաթնամթերքի գները ամենեւին չեն նվազում: Թվում է, թե գյուղացիների համար ելք կարող է լինել կաթը մթերելու փոխարեն դրանից պանիր եւ յուղ պատրաստելը: Սակայն դրանք իրացնելն էլ մեկ այլ դժվարություն է: Նշենք, որ Ոսկեպարում վաճառվող, տնայնագործական եղանակով պատրաստվող պանրի գինը 2000 դրամից նվազել է 1600 դրամի:

 

 

ՌՈՒՍ ՄՈՏՈՑԻԿԼԻՍՏԻ ՎԻՃԱԿԸ ԾԱՆՐ Է
Հունիսի 6-ին՝ ժամը 15-ի սահմաններում, Բերդավան գյուղի բարձունքում տեղի ունեցած վթարի արդյունքում իրար են բախվել Մոսկվայի 45-ամյա բնակիչ Պավել Կուլիկովի վարած մոտոցիկլը, Կողբի բնակիչ, 23-ամյա Տարոն Ուլիխանյանի «Մերսեդեսը» եւ Այրում քաղաքի 26-ամյա բնակիչ Վահե Բեջանյանի վարած «ՎԱԶ-2106» ավտոմեքենան: Վ. Բեջանյանն աշխատում է ազգային անվտանգության ծառայության սահմանապահ զորքերի Բագրատաշենի սահմանային անցակետում՝ որպես ավագ հսկիչ, իսկ Տ. Ուլիխանյանը Նոյեմբերյանի սահմանապահ զորամասի պայմանագրային զինծառայող է: Վթարի արդյունքում Պավել Կուլիկովը եւ Վահե Բեջանյանը մարմնական վնասվածքներով տեղափոխվել են Նոյեմբերյանի ԲԿ: Պ. Կուլիկովն ունեցել է կոնքոսկրի կոտրվածք, աղիքի վնասվածք, եղել է անգիտակից վիճակում: Նա Նոյեմբերյանի ԲԿ-ում վիրահատվել է: ԲԿ-ի վիրաբուժական բաժանմունքի վարիչ Դանիել Ամիրաղյանը «Ժողովուրդ»-ին հայտնեց, որ ներկայումս Պ. Կուլիկովի վիճակը միջին ծանրության է: ՀՀ քննչական կոմիտեի Տավուշի մարզային քննչական վարչության ավագ քննիչ Հայկ Բեգլարյանից տեղեկացանք, որ դեպքի կապակցությամբ նյութեր են նախապատրաստվում, նշանակված է փորձաքննություն:

ՈՍԿԱՆ ՍԱՐԳՍՅԱՆ
Տավուշ




Լրահոս