Ներկայացնում են «Յունիբանկի» Խորհրդի անդամ Գեորգի Պիսկովի հարցազրույցից հատված ռուսաստանյան պորտալին` Հայաստանում առաջին ժողովրդական IPO-ի, «Յունիստրիմ» դրամական փոխանցումների համակարգի և «Յունիբանկի»հաջողությունների և զարգացման հեռանկարների մասին:
– «Յունիստրիմ» դրամական փոխանցումների համակարգի հետ կապված ի ՞նչ պլաններ ունեք:
– «Յունիստրիմ» համակարգը շատ դինամիկ զարգանում է, չնայած դժվարին պայմաններին: Մենք բոլորս գիտենք, թե ինչ է տեղի ունենում միգրանտների, դրամական փոխանցումների շուկայում: Սակայն մենք հզոր թիմ և գործընկերային ցանց ունենք, որը ներառում է 460 բանկ աշխարհի ավելի քան 100 երկրում: Մենք միանշանակ զարգացնելու ենք «Յունիստրիմը»` որպես ֆիզիկական և իրավաբանական անձանց ունիվերսալ վճարային հարթակ:
-Խոսենք հայաստանյան ակտիվի` «Յունիբանկի» մասին:
– Յունիբանկը շատ որակյալ մանրածախ պորտֆել ունի: Երեք տարի առաջ մենք որոշում ընդունեցինք Հայաստանի մանրածախ վարկային բիզնես ագրեսիվ մուտք գործելու մասին: Մեր մյուս՝ «Պրոտոբեյզ Լաբորատորիզ» ընկերության հետ համատեղ`զրոյից, իրականացրեցինք Հայաստանում մանրածախ վարկավորման բիզնես գործընթացների ինժինիրինգի ծրագիրը: Մենք օգտագործեցինք «Պրոտոբեյզ Լաբորատորիզ» ընկերության ծրագրային լուծումը: Եվ երբ մեկնարկեց վարկավորումը, արդյունքներնցնցող էին: Ամանորյա տոներին ընդառաջ` դեկտեմբերին, բանկը սկսեց մշակել օրական 3000 վարկային հայտ: Հայկական բանկի համար դա մեծ ծավալ է: Այսօր POS և կանխիկ վարկերով Յունիբանկը Հայաստանում առաջին տեղն է զբաղեցնում:Սպառողական վարկերով՝ երրորդ, ֆիզիկական անձանց ժամկետային ավանդներով՝ հինգերորդ տեղերը:
-Դուք «Յունիբանկում» միայն սեփականատե ՞ր եք թե նաև մենեջե ՞ր:
– Մենք Գագիկ Զաքարյանի հետ բանկի Խորհրդի կազմում ենք և ակտիվ մասնակցություն ենք ունենում ռազմավարության մշակման, այս կամ այն խնդրի լուծման ճանապարհների որոշման գործում: Իսկ մենեջերների կազմը բանկում շատ հզոր է, իրենցկարելի է վստահել: Շատ կարգապահ են, պարտքի մեծ զգացումով: Յունիբանկի հաջողությունը մեծամասամբ մենեջմենթի արժանիքն է, որն ընդունում և կատարում է խնդիրը:
-Այսինքն Դուք չեք իշխում, այլ կառավարում եք:
-Ոչ, մենք չենք իշխում: Իսկ իրենք մեզ չեն պատմում, թե ինչու չի կարելի լուծել այս կամ այն խնդիրը: Ես ձեզ կարող եմ օրինակ բերել: Մենք ցանկացանք գնահատել մեր ծառայություններից մեկի սպասարկման որակը և որոշեցինք հարցում անցկացնելվերջին մեկ ամսվա հաճախորդների շրջանում: Ինչպե ՞ս եք կարծում որքան ժամանակ դրա համար պահանջվեց:
-Մի երկու շաբա ՞թ:
– Մեկ օր: Արդեն հաջորդ առավոտ ինձ մոտեցավ այդ դեպարտամենտի ղեկավարը և ասաց. «Ահա վիճակագրությունը, հարցումն արդեն անցկացված է»: Եվ դա իրական, այլ ոչ թե նկարած վիճակագրություն էր: Մենք նրա հետ խոսել էինք նախորդ առավոտև նույն օրը կազմվել էր հարցաթերթիկ, տվյալների բազան բեռնվել էր բանկի տեղեկատու կենտրոն, անցկացվել հարցումը և հաջորդ օրվա առավոտն ամփոփվել էին արդյունքները: Ահա այսպես կարող են աշխատաել մարդիկ, երբ ցանկանում են:
– Կան արդյո ՞ք պլաններ «Յունիբանկը» Հայաստանի տարածքից դուրս զարգացնելու ուղղությամբ:
– Այս պահին օտարերկրյա ընդլայնման մասին խոսք չկա: Կարծում ենք, որ հայաստանյան շուկայի ներուժը մեզ համար դեռ սպառված չէ: Բանկը բորսայում իրականացնելու է IPO: Եվ դա իր տեսակի մեջ լինելու է ժողովրդական IPO: Դա մարդկային դեմքովբանկի երկարաժամկետ ռազմավարության մասն է: Մենք ցանկանում ենք, որ մեր հաճախորդներն օգտվեն բանկի ծառայություններից և վերջնական հաշվով լինեն մեր սեփականատերերը:
– Իսկ ի ՞նչ մասնաբաժին եք տեղաբաշխում:
-Շատ փոքր: Բայց դա Հայաստանի առաջին բանկային IPO-ներից մեկն է, և մեզ համար շատ կարևոր քայլ, որպեսզի մեր հաճախորդների կարծիքը հաշվի առնվի բանկի ռազմավարությունում:
– Դուք նաև «Պրոտոբեյզ լաբարատորիզ» ընկերության տնօրենների խորհրդի նախագահն եք: Ինչո ՞վ է զբաղվում այդ կազմակերպությունը:
-«Պրոտոբեյզ լաբարատորիզը»շատ հետաքրքիր նախագիծ է: Դա ռազմավարական և կառավարչական քոնսալթինգի, բիզնես գործընթացների, ամպային և CRM տեխնոլոգիաների համադրություն է: Թվում է, թե դրանց միջև ընդհանրություն չկա: Բայց շատպարզ է: Այսօր բավարար չէ ռազմավարություն առաջարկելը: Միշտ, երբ դուք խոսում ենք ինչ-որ ակտիվի սեփականատիրոջ հետ և առաջարկում ենք նրան ռազմավարություն, վերջում նա անպայման հարցնում է. «Իսկ ո ՞վ կարող է դա անել: Օրինակ` դուքկարո ՞ղ եք:» Եթե պատասխանը դրական չլինի, ապա հաճախ քո հանդեպ հետաքրքրությունը կորում է: Փորձագետի խորհուրդը, ով կարող է քո ակտիվին նայել կողքից, թարմ հայացքով, տեսնել թե ինչն այնպես չէ և ինչպես կարելի է այն հղկել կարճժամկետներում` դա շատ կաևոր է: Ես ինքս հաճույքով օգտվում եմ արտաքին խորհրդատուների ծառայություններից, որպեսզի ձևավորեմ իմ տեսլականը: Եվ ինքս հանդիսանում եմ այդպիսի խորհրդատու «Պրոտոբեյզ լաբարատորիզ» ծրագրի շրջանակներում:
Մենք տեսնում ենք, որ ռազմավարական քոնսալթինգը գործունեության շատ պահանջված ուղղություն է, հատկապես այժմ, երբ բիզնեսը դառնում է ավելի ռացիոնալ, երբ ձեռբազատվում ենք պատրանքներից և տեսնում, որ ռոմանտիկներին բիզնեսում այլևստեղ չկա: Դու պետք է ընդունես շատ ճշգրիտ որոշումներ: Դու այլևս չես կարող առաջնորդվել միայն էմոցիաներով, բիզնեսի, քո ակտիվի հանդեպ կրքով:
–Նշված ակտիվներից որո ՞նց վրա եք պատրաստվում կենտրոնանալ առաջին հերթին:
– Մեր ջանքերը հավասարապես ուղղվելու են «Յունիբանկի», «Յունիստրիմի» և «Պրոտոբեյզ Լաբարատորիզի» վրա: Պարզ է, որ «Պրոտոբեյզ Լաբարատորիզը» զարգացման կենտրոնն է և սերտորեն կապված է «Յունիբանկի» և «Յունիստրիմի» հետ:
– Դուք նշեցիք, որ հիմա գնելու ճիշտ ժամանակն է: Չե ՞ք դիտարկում որևէ բանկ:
– Դեռ ձեռնպահ կմնամ մեկնաբանություններից:
–Բայց շուկային հավատում եք:
-Ես հավատում են շուկային ընդհանրապես և ռուսական շուկային մասնավորապես:
– Եվ բանկային բիզնեսի ո ՞ր ուղղությունն եք համարում ամենահեռանկարայինն այս պահին:
-Կարծում եմ, մանրածախ վարկավորումը եղել է, կա և կլինի բանկային բիզնեսի ամենահեռանկարային ուղղությունը: Մարդը երբեք չի դադարում սպառել ոչ մի հանգամանքներում, անգամ` ճգնաժամի ժամանակ: Ամենախոր ճգնաժամի ժամանակ էլ նրանհարկավոր է ֆինանսական աջակցություն, որպեսզի այդ սպառումը չդադարի: Բնականաբար, այդ ոլորտում աշխատանքը պահանջում է բարձր տեխնոլոգիաներ, շատ ռացիոնալ մոտեցում բիզնես գործընթացների ինժինիրինգի հանդեպ, և ամենակարևորըչափազանց ռացիոնալ մոտեցում ռիսկերի կառավարման հանդեպ:
– Բայց հիմա սպառողական վարկավորման համար լավագույն ժամանակաշրջանը չէ:
– Ռիսկեր կան միշտ: Այսօր իրականանում են այն ռիկսերը, որոնք տաղանդավոր ռիսկ մենեջերները տեսնում էին հինգ տարի առաջ: Ցավոք ոչ բոլորն էին նրանց լսում:
Հարցը նրանում է թե ինչես կառուցել ռիսկերի կառավարման ռազմավարություն և ինչպես դա իրականացնել տեխնլոգիապես: Այստեղ աշխատանքը շատ է: Կարևոր է ոչ միայն խաղացողների, այլև` օրենսդրի և վերահսկողի դերը:
Երկրորդ հետաքրքիր ուղղությունը միկրոբիզնեսն է: Այսպես ասած, շատ փոքր բիզնեսը անկախ իր սեփականության ձևից: Կարծում եմ այս ուղղությունն անարդարացիորեն շրջանցել են: Իսկ դա շատ հեռանկարային ուղղություն է: Իհարկե կան նաև շատխնդիրներ: Ամենագլխավորը` թափանցիկությունն է: Ավելի ճիշտ` դրա բացակայությունը: Պարզեցված հարկման պատճառով միայն փաստաթղթերի միջոցով դժվար է հասկանալ ծաղկում է այդ բիզնեսը թե ոչ: Կան որոշակի նրբություններ, որոնց հետ պետք էաշխատել և որքան էլ տաօրինակ լինի այս ոլորտում աշխատանքը սերտորեն կապված է կրթական և ուսումնական գործունեության հետ:
-Կարծես թե միսիոներական նպատակ է ստացվում…
-Բացարձակապես ոչ: Սա շատ պրագմատիկ մոտեցում է: Ոչ մեկին պետք չե չկրթված հաճախորդ: Որքան նա տեղեկացված լինի, այնքան ավելի լավ ենք մենք հասկանում միմյանց: Լավագույն փոխըմբռնումը դա միշտ փոխշահավետ է: Եթե դուանհասկանալի ես, ոչ թափանցիկ, բանկին վստահություն չես ներշնչում, այնքան ավելի շատ են լրացուցիչ ռիսկերը, և դու ավելի շատ ես վճարում վարկի դիմաց: իսկ եթե դու թափանցիկ ես, քեզ գնահատելը հեշտ է, ապա հավանական է, որ քո վարկն ավելիէժան կլինի: Ուրեմն դու ավելի քիչ ես վճարում: Հետևաբար ավելի մրցունակ ես շուկայում: Ամեն ինչ շատ պարզ է: Դա երկարաժամկետ ռազմավարություն է: Դրա հիման վրա վաստակում են բոլորը` և հաճախորդը, և բանկը, և հաճախորդի ծառայություններիև ապրանքների սպառողները …