«Ժողովուրդ» օրաթերթի խմբագրություն են դիմել ՀՀ մի քանի քաղաքացիներ, որոնք Ռուսաստանի Դաշնությունից ՀՀ են ներկրել «Նիվա» եւ «2106» մակնիշի նոր արտադրության, չօգտագործված ավտոմեքենաներ: Քաղաքացիների խոսքով` անցակետում իրենցից գանձել են 14500 եւ 2000 դրամ գումար: Սակայն դա էլ քիչ էր՝ նրանցից ամսական գանձվում է 20000 դրամ` օտարերկրյա պետհամարանիշներով ՀՀ տարածքում վարելու համար:
Վրդովված քաղաքացիները, որոնք մեքենան գնել էին ՌԴ-ում՝ վարկային պայմանագրի միջոցով, խնդրում էին օգնել` պարզելու, թե ինչի՞ համար են իրենցից գանձվել այդ գումարները, եւ ինչո՞ւ են օտարերկրյա պետհամարանիշներով վարելու համար վճարում այդքան գումար: Ավելին` քաղաքացիներից մեկն անգամ տեղեկացրեց, որ «ՎՏԲ Հայաստան» բանկի միջոցով վարկային պարտավորութունը մարելիս, ամեն անգամ իրենից գանձում են 3000 դրամ, նույնիսկ եթե գումարի փոխանցումը չի հաջողվում տեխնիկական ինչ-որ խնդիրների պատճառով: Քաղաքացիների բարձրացրած խնդիրների շուրջ «Ժողովուրդը» փորձեց պարզաբանումներ ստանալ համապատասխան գերատեսչություններից:
Նախ՝ ամենամսյա պետհամարանիշների համար գանձվող գումարի մասին պարզաբանումներ փորձեցինք ստանալ ՀՀ ՃՈ-ից: Սակայն ՀՀ ճանապարհային ոստիկանության հեռախոսահամարներից ոչ մեկով աշխատանքային ողջ օրվա ընթացքում չպատասխանեցին մեր զանգերին: Ի վերջո, մենք կապվեցինք ՀՀ ոստիկանության հասարակության եւ տեղեկատվության կապերի վարչության պետ Աշոտ Ահարոնյանի հետ, ով նշված հարցի շուրջ «Ժողովուրդ»-ին ասաց.«Հարցի առնչությամբ պետք է դիմեք ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ»:
Հետեւելով ուղղորդմանը՝ տեղեկություններ փորձեցինք ստանալ ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ից, որտեղից ի պատասխան մեր հարցմանը` տեղեկացրին. «Բնապահապանական վճարների դրույքաչափերի մասին» ՀՀ օրենքի 2-րդ հոդվածի է) կետի համաձայն` այլ պետություններում հաշվառված ՀՀ մուտք գործող կամ շահագործվող ավտոտրանսպորտային միջոցներից օդային ավազան վնասակար նյութերի արտանետման դիմաց բնապահպանական վճարի դրույքաչափը մարդատար ավտոմեքենաների համար սահմանված է 3750 դրամ` նորմաների սահմաններում կատարվող արտանետումների դեպքում:
«Ճանապարհային վճարների մասին» ՀՀ օրենքի 5-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն` այլ պետություններում գրանցված տրանսպորտային միջոցներով ավտոմոբիլային ճանապարհներից օգտվելու համար վճարը յուրաքանչյուր մուտքի համար գանձվում է հետեւյալ տասնհինգօրյա դրույքաչափով` թեթեւ մարդատար (մինչեւ 7 նստատեղով) ավտոմեքենաների համար` 10000 դրամ:
Հաշվի առնելով, որ գրությունում նշված ավտոմեքենան հաշվառված (գրանցված) է օտարերկրյա պետությունում` ՌԴ-ում, ուստի ՀՀ տարածք մուտք գործելու եւ ՀՀ տարածքում գտնվելու համար գանձվում են բնապահպանական եւ ճանապարհային վճարներ»:
Գանձվող գումարների վերաբերյալ ներկայացված իրավական հիմնավորումները, թերեւս, հասկանալի են: Սակայն այդ դեպքում հարց է առաջանում՝ իսկ ուր մնացին ԵՏՄ անդամ երկրների՝ մեկ միասնական տնտեսական, մաքսային տարածք դառնալու մասին բարձրագոչ հայտարարությունները: Մյուս կողմից էլ, աչքի առջեւ ունենալով ՌԴ-ից ներմուծվող ավտոմեքենաների մաքսատուրքերի հետ կապված պատմությունը, երբ Հայաստանը տեւական ժամանակ, հակառակ ԵՏՄ-ի կանոնակարգերի, շարունակում էր գանձել 20% ԱԱՀ, եւ դա վերանայվեց միայն ԵՏՀ նախարար Տ. Վալովայայի բարձրաձայնումից հետո, չենք կարող վստահ լինել, որ այս դեպքում եւս բերված իրավական հիմնավորումները չեն հակասում ԵՏՄ միասնական իրավապայմանագրային դաշտին:
Ինչ վերաբերում է հարցին, թե ինչ նպատակով է Ռուսաստանի Դաշնությունում վերցված վարկային պարտավորությունը «ՎՏԲ Հայաստան» բանկի միջոցով մարելիս ամեն անգամ գանձվում 3000 դրամ, բանկից մեզ տեղեկացրին, որ իրենք հստակ չեն կարող պատասխանել, քանի որ դրա համար հարկավոր է ծանոթանալ քաղաքացու եւ բանկի միջեւ կնքված պայմանագրին:
Ահա, այսպիսի անհասկանալի կանոններ են գործում Ս. Սարգսյանի «մեկ գիշերվա մեջ» կայացրած որոշման արդյունքում մեզ պարտադրված մեկ միասնական՝ եվրասիական տնտեսական տարածքում:
Վահագն Հակոբյան