Օրեր առաջ խորհրդարանում քննարկվել է «Վարչատարածքային բաժանման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին նախագծի քննարկումը, որով նախատեսվում է համայնքների խոշորացման պիլոտային ծրագիրը կիրառել 3 մարզերում: Խորհրդարանում նախագիծը ներկայացնում էր ՀՀ տարածքային կառավարման եւ արտակարգ իրավիճակների փոխնախարար Վաչե Տերտերյանը:
ԱԺ ՀՅԴ խմբակցության ղեկավար Արմեն Ռուստամյանը իր ելութում նշեց, որ իրենց համար անհասկանալի է, թե ինչու է նախարարությունն այժմ ներկայացնում այդ նախագիծն այն պարագայում, երբ ՀՀ-ում լուրջ քաղաքական գործընթացներ են իրականացվում: ,Նոր Սահմանադրությունը տալիս է լավ լուծումներ, ի՞նչ ենք ուզում սրանով անել, մանավանդ, որ այստեղ ներկայացված է, թե հաշվի են առել հանրաքվեի (համայնքային Ս. Գ) արդյունքները: Հանրաքվեի արդյունքները ոչ միայն հաշվի չեն առնված, այլեւ այս նախագիծը ներկայացվել է Սահմանադրության 110 հոդվածի կոպիտ խախտմամբ: Այդ հոդվածն ասում է՝ պետք է ներկայացվեն, կցված լինեն հանրաքվեների արդյունքները: Հանրաքվեի արդյունքներ այս նախագծին կցված չեն: Ինչու չեն արել, որովհետեւ նշում են, որ արդյունքները դրական ենե,-հայտարարեց ՀՅԴ-ականը:
Ա. Ռուստամյանն առաջարկեց սպասել սահմանադրական փոփոխություններին. ,Մենք առաջին անգամ դրել ենք հնարավորություն, որ համայնքապետերը կարող են ընտրվել անուղղակի, Երեւանի օրինակը մտադիր ենք տարածել մարզերում: Բազմաթիվ լուծումներ կան: Այս տրամաբանությամբ որ գնանք, անիմաստ է դառնում այս կցկտուր, թքած կպցրած ինչ-որ լուծումը, այն էլ, որ վերաբերում է միայն 3 մարզիե,- նշեց պատգամավորը:
«Ժողովուրդ»-ն այս առիթով մի քանի հարցեր է ուղղել ՀՀ տարածքային կառավարման եւ արտակարգ իրավիճակների փոխնախարար Վաչե Տերտերյանին:
-Պարո՛ն Տերտերյան, պատգամավորները հայտարարում են, որ պետք չէր սահմանադրական հանրաքվեի «ֆոնին» իրականացնել համայնքների խոշորացում, առավել ևս, որ նոր Սահմանադրությամբ առավել լավ «մեթոդներ» են նախատեսվում: Ինչո՞ւ եք որոշել այսպես հապշտապ այս նախագիծը օրինագծի «վերածել»:
-Մենք չենք շտապում, մենք իրականում այս ծրագիրը շատ երկար ենք իրականացնում, քննարկում: Եթե նկատել եք՝ որեւէ մեկը չի հայտարարել, որ անսպասելի էր, նոր են տեղեկացել, որովհետեւ իրականում այս ծրագրի վրա մենք երկար տարիներ աշխատել ենք: Պարոն Ռուստամյանի հայտարարությունը լսել եմ ու կարող եմ նշել, որ այո, նոր Սահմանադրության մեջ շատ ու շատ մտքեր համահունչ են մեր խոշորացման գաղափարախոսությանը, որովհետեւ երբ մենք ասում ենք խոշորացում, մենք ասում ենք մրցակցային ավագանի, նաեւ հեռակա մեր ծրագրերում ունենք համամասնական ընտրություններ, ինչն իսկապես ներառված է Սահմանադրության առաջարկություններում: Բայց պատգամավորները տարբեր հակասական հայտարարություններ են անում, օրինակ՝ ՀՅԴ-ն ասում է՝ պետք է անել ամբողջական, միանգամից, վստահ, խորքային, մյուսներն էլ ասում են, թե պետք է անել շատ զգույշ, քանի որ հազար ու մի պրոբլեմներ կան: Մեր ընտրած տարբերակը, դա ընդհանուր բոլոր ռիսկերը հաշվի առած, կշռադատված ճանապարհ է: Անենք ծրագիր, հասկանանք՝ ինչում ենք ճիշտ, ինչն ենք սխալ անում, ինչ ռիսկեր կան եւ այլն: Չի բացառվում, որ մենք հետագայում այդ մասսայական խոշորացումը անենք, մենք այս 10 տարի է՝ դա ենք ասում, որ վարչական ռեֆորմը պետք է անել արագ, միասին ու կտրուկ:
-Իսկ ինչո՞ւ չեք ընդունում ՀՅԴ-ի առաջարկությունը, ինչո՞ւ Ձեր ասած կտրուկ փոփոխությունները չեք իրականացնում, ո՞րն է Ձեր մտավախությունը:
-Բոլոր վարչական ռեֆորմները ենթադրում են որոշակի ծախսեր, որոնք ոչ թե դասական իմաստոց գումարային ծախսերին են վերաբերում, այլ դրանք ենթադրում են ռեսուրս: Պետք է ամբողջ հասարակությանը նախապատրաստել, աշխատող պատասխանատուների մի ամբողջ բանակ ստեղծել, պետք է կարելի լինի մի համակարգից մյուսին անցում կատարել, դա էլ մեծ ռեսուրսների հետ է կապված: Հիմա մենք այս փորձնական ծրագրով կհասկանանք, թե մեզ ինչեր են սպասվում, որն էլ հնարավորություն կտա նախապատրաստվել: Միանգամից դեռեւս չի նշանակում այսօր մտածել, վաղն էլ իրագործել: Կան ռիսկեր, որոնց մասին մենք էլ գիտենք, մենք էլ ենք հասկանում, թե ինչ է այս ամենը նշանակում: Արամ Մանուկյանն ասում է՝ մի տեղ անենք, ՀՅԴ-ն ասում է՝ բոլորն իրար հետ անենք, մյուսն էլ ասում է՝ հատ-հատ անենք, այսինքն՝ կան տարբեր կարծիքներ, մենք էլ ունենք համոզում, որ այդ պիլոտային ծրագիրը պետք է ունենանք, պետք է ունենանք կառավարման նոր տիրույթ, որտեղ կարելի կլինի մեր պատկերացումներն իրացնել:
-ԱԺ ՕԵԿ խմբակցության ղեկավար Հեղինե Բիշարյանն իր ելույթում նշեց, որ այն փաստարկը, թե համայնքների բնակիչները կողմ են այդ խոշորացմանը, քանի որ դա արտահայտվել է հանրաքվեի միջոցով. այդքան էլ իրականությանը չի համապատասխանում, քանի որ բոլորն էլ գիտեն, թե իշխանություններին ինչպես է հաջողվում նման հանրաքվեներ անցկացնել:
-Նախ սկսենք նրանից, որ նման հայտարարությունները, թե գիտենք՝ ինչպես են անցկացվում, գիտենք՝ ինչ է արվում, ես դրան կողմնակից չեմ, ես որեւէ կատեգորիկ գնահատականի կողմ չեմ, մանավանդ որ դրանք վերաբերում են սոցիալական ծրագրերին եւ այլն: Գնում են գյուղ, 5-6 հոգու հետ հանդիպում են, գալիս, ասում են՝ ամբողջ գյուղը, իսկ մենք նման հայտարարություն երբեք չենք անում, մենք ներկայացնում ենք այն, ինչ կա: Խոսելուց պետք է զգույշ լինել, պետք չէ մի քանի բան խառնել ու խոսել մի բանի մասին:
Զրուցեց ՍՈՆԱ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆԸ