Այսօր կկայանա դիզայներ Արամ Նիկոլյանի հերթական հավաքածուի ցուցադրությունը: Այն կոչվում է «Սեւ ճենապակի»: Արամը «Ժողովուրդ»-ին պատմել է իր նոր հավաքածուի մասին, խոսել Հայաստանում նորաձեւության արդյունաբերության զարգացման միտումներից, դրան խոչընդոտող հանգամանքներից: Նա անդրադարձել է նաեւ հայկական շոու-բիզնեսի ներկայացուցիչների հետ աշխատելու դժվարություններին:
-Բազմիցս խոսվել է այն մասին, որ Հայաստանում նորաձեւության «ինդուստրիան» բավարար զարգացած չէ, մեզ մոտ չկան անգամ անհրաժեշտ հագուստի ֆաբրիկաներ, ի՞նչ եք կարծում` ոլորտի զարգացման համար թիվ մեկ նախապայմանը ո՞րն է:
-Նորաձեւության արդյունաբերության զարգացումն անմիջականորեն կապված է թեթեւ արդյունաբերության զարգացման հետ: Խորհրդային տարիներին մենք ունեցել ենք բավական զարգացած թեթեւ արդյունաբերության ոլորտ, ինչը չէի ասի այսօրվա մասին: Այս իրավիճակի համար միայն ղեկավարությանը, կառավարությանը չէ, որ պետք է մեղադրել, այլեւ ոլորտի ներդրողներին: Մեր երկրում շատ կոնկրետ բիզնեսներ են ֆինանսավորվում, այնինչ ամբողջ աշխարհում նորաձեւության ինդուստրիան շատ փողաբեր բիզնես է, որն, ի դեպ, ունի բոլոր հնարավորությունները զարգանալու նաեւ մեր երկրում: Կառավարությունն էլ իր հերթին պետք է նպաստի, որ նորաձեւության ոլորտում ներդրում անելն արդյունավետ դառնա, այլապես Չինաստանի եւ Թուրքիայի հետ ոտք գցելն այդ առումով շատ դժվար է:
-Այսօր բավական ակտուալ է դարձել հագուստի դիզայների մասնագիտությունը, ի՞նչ եք կարծում` մենք դիզայներական դպրոց ունե՞նք:
-Մասնագիտական դպրոցներ, որպես այդպիսին, մեզ մոտ չկան. կան դպրոցներ, որոնք կրթում են դիզայներների` հաշվի չառնելով, որ, օրինակ, առանց կոնստրուկտոր-ձեւավարի կամ կարի տեխնոլոգի դիզայների մասնագիտությունը չի կարող կայանալ: Այսինքն` մեզ մոտ շատ քիչ են այն մասնագետները, որոնք կարող են ֆաբրիկա աշխատեցնել:
-Նշել եք, որ ներկայիս սերնդի մեջ չեք տեսնում այն պոտենցիալը, որի շնորհիվ Ձեր ոլորտում կարող է տեղի ունենալ սերնդափոխություն: Ինչո՞ւ:
-Այո՛, ասել եմ ու հիմա էլ պնդում եմ: Մի քանի հոգի փորձում են ինչ-որ բաներ անել, բայց այն էնտուզիազմը, որ ուներ մեր սերունդը, նրանց շրջանում ես չեմ տեսնում: Երիտասարդների մոտ այդ ոգեւորվածությունը չկա, կրակի բացակայություն կա: Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների այս դարաշրջանում քչերն են փորձում ինֆորմացվել: Իսկ նրանք, ովքեր դա անում են, հեշտությամբ ընկնում են ինչ-որ դիզայներների ազդեցությունների տակ, բացի այդ` ուզում են ամեն ինչի հեշտությամբ հասնել, պահի տակ հայտնի դառնալ:
-Մեր հասարակության շրջանում դիզայներին, ոճաբանին դիմելու մշակույթը զարգացա՞ծ է:
-Քիչ-քիչ զարգանում է, հատկապես, որ դրսից ստացվող ինֆորմացիան շատ է, այդ մշակույթը մեզ մոտ էլ է սկսում ծաղկել: Մենք փորձում ենք գտնել ոսկե միջինը. հաշվի առնելով մեր բնակչության վճարունակության մակարդակը` այնպես ենք անում, որ նրանց համար հասու լինի մեր արտադրանքը: Իհարկե, սխալ կլինի ասել, թե մեծ գումարներ ենք աշխատում, բայց ինչ-որ կերպ հարմարվում ենք:
-Մեր հասարակության զգալի հատվածը, թերեւս, օտարամոլ է, ձգտում է հայտնի բրենդների զգեստներ կրել, ի՞նչ եք կարծում` ինչպե՞ս է հնարավոր այդ հատվածին Ձեր կողմը գրավել:
-Այդ սովորությունը կապված է մեր ազգային հոգեբանության հետ, դա մեր արյան մեջ է, ինչպես ժողովուրդն է ասում՝ հարեւանի հարսն ավելի լավն է: Մեր ազգը սիրում է, այսպես ասած, պիտակավոր հագուստներ կրել, անգամ` ինքնախաբեությամբ զգաղվել: Դա ե՛ւ ծիծաղելի է, ե՛ւ տարօրինակ: Ես եւ կոլեգաներս փորձում ենք ամեն բան անել` այդ հատվածին հետաքրքրելու համար, կարծում եմ` վերջին շրջանում արդեն բավական ակտուալ է դարձել տեղացի դիզայներներին վստահելու միտումը:
-Դուք աշխատում եք նաեւ մեր շոու-բիզնեսի ներկայացուցիչների հետ, նրանց հետ հե՞շտ է ընդհանուր հայտարարի գալը:
-Նրանք հաճախ չեն վստահում դիզայներին, մեր շոու-բիզնեսի ներկայացուցիչներից ոմանք կարծում են, որ եթե իրենք հասել են հաջողության, ուրեմն իրենք հասկանում են ամեն ինչից: Կարծում եմ` ամեն մարդ պետք է զբաղվի իր գործով, ու եթե շոու-բիզնեսի տվյալ անդամը դիմում է դիզայներին, ուրեմն պետք է վստահի նրան, թողնի, որ վերջինս ազատ ստեղծագործի եւ ոչ թե միջամտի նրա աշխատանքին:
-Եվ վերջում` Ձեր հերթական հավաքածուի ցուցադրությանը ե՞րբ սպասենք: Դրանում ընդգրկված զգեստները հասանելի կլինե՞ն մեր միջին խավի ներկայացուցիչներին:
-Ասօր կկայանա իմ հերթական հավաքածուի ցուցադրությունը: Այն կոչվում է «Սեւ ճենապակի»: Հավաքածուն ստեղծելիս ոգեշնչվել եմ հունական մշակույթից, դրանում ընդգրկված են երեկոյան եթերային զգեստներ: Դրանք, այո՛, հասանելի կլինեն մեր միջին խավի ներկայացուցիչներին, չնայած որ զգեստները բնական մետաքսից են կարված:
Աննա Բաբաջանյան